Göstericiler(Pointers)-3
Gösterici tanımlama
tekrar.
Göstericilerde kullanılan operatörler
nelerdir?
Nesnelerin adresleri nasıl alınır?
Adres operatörü nasıl kullanılır?
Adres operatörü nesne mi geri döndürür?
Adres değerlerinin yazdırılması nasıl yapılır?
Adres değerinin hexadecimal ekrana yazdırılması.
/*Açıklama: Gösterici
tanımlama tekrar.
* Göstericilerde kullanılan operatörler
nelerdir?
* Nesnelerin adresleri nasıl alınır?
* Adres operatörü nasıl kullanılır?
* Adres operatörü nesne mi geri döndürür?
* Adres değerlerinin yazdırılması nasıl yapılır?
* Adres değerinin hexadecimal ekrana yazdırılması.
*/
#include <stdio.h>
#include
<stdlib.h>
int main(void) {
//Göstericiler kısaca özet
{
//<tür> *<değişken_ismi>;
int *pb;
pb = (int *)0x100;
}
//Göstericilerde kullanılan işleçler
/*{
* : içerik işleci
& : adres işleci
[] : köşeli ayraç işleci
-> : ok işleci
}*/
// & : Adres işleci : Nesnelerin
bellekteki adreslerini ger döndürür.
{
int val = 5; //Bellekteki
yerine 0x100
int *ptr;
ptr = &val; // (int *) (int
*)0xFE
//&val = (int *)0xFE(bu deger örnek
mksatlı yazıldı)
//&val nesne geri döndürmez.
char ch = 'A';
char *pCh; // 64 bit
sistemde 8 byte yer kaplar.
pCh = &ch;
}
// Adres işleci nesne döndürmez.Adres
değer ger döndürür.
{
int val = 10;
++&val; // nesne geri dönmez.sağ
taraf değeri olabilir.
}
//Adres değerlerini ekrana yazdıralım
{
//%p : adres değerini onaltılık
sistemde yazdırır.
int val = 10;
int *ptr = &val;
printf("val
nesnesinin adresi: %p\n", &val);
printf("ptr
nesnesinin adresi: %p\n", &ptr);
printf("ptr
degiskeninin degeri: %x\n", ptr);
}
return EXIT_SUCCESS;
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder